سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیرو‌های امنیتی مصر اعلام کردند: بر اثرتیراندازی یک کشتی آمریکایی به یک قایق موتوری مصری در کانال سوئژ یک غیر نظامی کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.

به نوشته ال موندو، منابع مصری اعلام کردند که این قایق موتوری که به فروش کالا اشتغال داشت به دلیل نزدیکی به کشتی آمریکایی موسوم به گلوبال پاتریوت مورد هدف قرار گرفت.

ادعا شده است که قایق مصری پس از نادیده گرفتن هشداری مبنی بر دور شدن از کشتی آمریکایی مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

برخی از منابع نیز اعلام کرده‌اند این قایق مصری قصد داشت به منظور فروش کالا از طریق کانال سوئز وارد دریای مدیترانه شود که توسط کشتی آمریکایی مورد هدف قرار گرفت. ادعا شده است که کشتی آمریکایی از سرنشینان قایق مصری تقاضای روءیت مجوز عبور از کانال سوئز را کرده بود.

بی بی سی نیز در این مورد گزارش داده است: گلوبال پاتریوت یک کشتی باربری است که در گذشته باتری‌های سیستم دفاع موشکی پاتریوت، مهمات و یا خودروهای جنگی ضد مین را به نقاط مختلف دنیا حمل کرده است. گفته می شود این کشتی در ماموریت اخیر خود در حال انتقال تجهیزات استفاده شده نظامی آمریکا در دوبی بوده است.

یک مقام ارتش آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که اطلاعی از این حادثه ندارد.نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرده در حال بررسی گزارش‌های مربوط به این خبر است.

کد خبر 47090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز